‘Z(w)ing in Hasselt’ terug naar evenementenplein

De 11 juliviering ‘Z(w)ing in Hasselt’ verhuist terug naar het evenementenplein. Het traditionele muziekfestival met Nederlandstalige meezingers vond de laatste twee jaar plaats op het Molenpoortplein. Nu keren ze terug naar het - grotere - evenementenplein. Met Sam Goris, De Romeo’s en Laura Lynn hoopt de stad Hasselt alvast op een mooie opkomst.

De organisatie van het evenement wordt opnieuw verzorgd door het Feestcomité en ook de formule blijft dezelfde. Er wordt geopend met Nederlandstalige meezingers. Alle toeschouwers krijgen een programmaboekje met de teksten. Ze worden hierin begeleid door de L&M-band. Daarna volgen optredens van de Vlaamse artiesten Sam Goris, De Romeo’s en Laura Lynn.

Burgemeester Steven Vandeput is tevreden met de terugkeer naar het evenementenplein. “We pakken uit met een topaffiche en hopen natuurlijk op een massale belangstelling. Het evenementenplein leent zich beter voor festiviteiten van dergelijke omvang. Bovendien is de visibiliteit daar ook groter. De formule werd op die locatie veertien jaar lang succesvol uitgevoerd. We willen de draad daar terug oppikken.”

De burgemeester zette zijn schouders persoonlijk onder dit initiatief. “De organisatie ligt in handen van het Feestcomité maar als stadsbestuur faciliteren we dit uiteraard. We willen als hoofdstad van Limburg een volwaardig programma aanbieden op onze Vlaamse Feestdag. Zowel de artiesten als de locatie geven dit evenement nu terug de uitstraling die het verdient. We nodigen dan ook iedereen uit om samen met ons de Vlaamse feestdag te komen vieren en staan klaar voor weer heel wat jaren zangplezier”, besluit burgemeester Vandeput.