Vlaamse Feestdag: Hasselt Z(w)ingt op Festival Da Copa

HASSELT – Op donderdag 11 juli is het evenementenplein opnieuw het decor voor Z(w)ing in Hasselt. Samen met het Feestcomité geeft het stadsbestuur hiermee de aftrap voor een zomer propvol evenementen. Start: 16u, einde: 23u30. Vast waarden zoals de L&M Band en Loco Kids Disco tekenen uiteraard present. Verder treden Jo Vally, Sergio en Belle Perez op. Ronny Boussu praat het geheel aan elkaar.

Het EK voetbaldorp Festival Da Copa dat sinds begin juni op het Kolonel Dusartplein staat opgesteld, krijgt even een andere bestemming. Op donderdag 11 juli, de Vlaamse Feestdag, organiseert het Feestcomité samen met de stad Hasselt, op die locatie immers het muziekfeest Z(w)ing in Hasselt.

Beproefde formule

“Smeer je keel en train je danspasjes al maar. Want op de Vlaamse Feestdag moet er gefeest worden,” aldus burgemeester Steven Vandeput, die zeker op de afspraak zal zijn. “Het is een beproefde formule: live muziek en sfeervolle meezingers. Bovendien is het een feest voor jong en oud. Iedereen zal zijn gading vinden.”

Zin in een hapje? Dan kan je bij één van de foodtrucks terecht. Voor de kinderen zijn er springkastelen voorzien.