N-VA Hasselt heeft nieuw bestuur

Op 8 maart 2016

HASSELT – N-VA Hasselt koos afgelopen maandag een nieuw afdelingsbestuur. Lut Creemers werd verkozen als voorzitter. Kenny Bloemen wordt de nieuwe ondervoorzitter. Gemeenteraadslid Creemers is erg tevreden met het nieuwe bestuur. “N-VA Hasselt heeft alweer een erg sterke ploeg samengesteld. Vergeet niet dat ook Federaal minister Steven Vandeput en Vlaams volksvertegenwoordiger Lies Jans deel uitmaken van het bestuur.”

Lut Creemers zal de ploeg naar de belangrijke gemeenteraadsverkiezingen van 2018 leiden. Ze werd immers voor drie jaar verkozen. “Er waren weer heel wat nieuwe kandidaten om toe te treden tot het afdelingsbestuur van N-VA Hasselt,” aldus kersvers de voorzitter.

“Ons ledenaantal is de laatste jaren blijven stijgen. Dat vertaalde zich bij de kandidatuurstelling voor het nieuwe bestuur. Onze leden zijn duidelijk erg geëngageerd en kiezen heel bewust voor de N-VA.”

Creemers weet waaraan ze begint. “Het is nu zaak om deze groep in optimale omstandigheden richting 2018 te loodsen. We gaan heel veel blijven luisteren naar de Hasselaar. Daar is nood aan. Ons huidig stadsbestuur schiet hier schromelijk in te kort. Daarom zullen we blijven doen wat we sinds januari 2013 al doen. Constructieve oppositie voeren en een open aanspreekpunt voor de Hasselaar zijn.“

Sterke ploeg

De nieuwe voorzitter staat er natuurlijk niet alleen voor. “Naast de nieuwe namen, zit er heel wat ervaring in dit bestuur. Behalve Steven Vandeput en Lies Jans hebben we nog heel wat bestuursleden die professioneel bij de N-VA actief zijn. Kris Snijkers is adjunct-kabinetschef bij Vlaams viceminister-president Liesbeth Homans. Jan Wouters is parlementair medewerker van Vlaams Parlementsvoorzitter Jan Peumans. Jeroen Fissette is de parlementair medewerker van Vlaams volksvertegenwoordiger Lies Jans, die ook ondervoorzitter is van N-VA nationaal. Karel-Jan Senave is de medewerker van Kamerlid Peter Luykx en Serge Delvaux werkt op de Kamerfractie als medewerker Binnenlandse Zaken. Bert Lambrechts is de persoonlijk assistent van minister Vandeput en aftredend voorzitter Marc Roppe is kabinetssecretaris bij minister Vandeput. Hij was geen kandidaat meer om zichzelf op te volgen. Hij heeft zijn handen immers meer dan vol met zijn professionele activiteiten,” beschrijft Creemers de sterke groep die er achter haar staat.

Toekomst

“Met veel plezier heb ik deze ploeg geleid maar ik geef nu graag de fakkel door. Uiteraard blijf ik actief in het Hasselts bestuur. Samen met de andere bestuursleden zullen we volop werken richting 2018, het jaar van de gemeenteraadsverkiezingen,” aldus nog Roppe. “Daar wil ik mij 100% achter zetten. Zowel organisatorisch als inhoudelijk. Er is immers hoge nood aan verandering in Hasselt. Ik wens Lut alle succes met haar nieuwe functie maar ik ben ervan overtuigd dat we onze afdeling in goede handen hebben gegeven.”