Nick Vliegen

Er is maar één partij die consequent opkomt voor Vlamingen die werken en ondernemen. Ook in het beleid rond Leefmilieu en Klimaat koppelt de N-VA ambitie aan realistische doelstellingen. Wij geloven in de technologische vooruitgang om de gigantische uitdagingen aan te pakken. Het is een visie die volledig bij mij past. De weg vooruit ligt in een positieve blik op de toekomst. Bedreigingen zijn uitdagingen. Ze werken niet verlammend, maar geven ons energie en houden ons alert.

Vanuit mijn functie als Raadgever Omgeving op het kabinet van minister Zuhal Demir houd ik me dagelijks bezig met onder meer het Vlaamse afvalbeleid, bodemsaneringen, omgevingsvergunningen, circulaire economie … Voor wie zijn geschiedenis kent: als Vlaams-nationalisten bekommeren wij ons al van in de jaren ’60 met milieugebonden thema’s. Die opgedane ervaring komt nu goed van pas bij het verder uittekenen van het beleid.

Tijd over? Dan vind je me op de fiets bij de Doortrappers van Kuringen, met een racket in de hand bij de Runkster Tennislub of joggend in de velden van Schimpen. Als de gelegenheid zich voordoet, pik ik bovendien graag een pretpark mee.