Vlaamse subsidies alweer niet benut

Op 28 november 2013

HASSELT – N-VA-raadslid Jan Wouters wilde tijdens de gemeenteraad weten waarom Hasselt geen gebruik maakte van de Vlaamse subsidies voor sportvloeren.

Schepen van Sport Rob Beenders besliste dat voor 2014 alle investeringssubsidies aan de Hasseltse sportclubs geschrapt worden. Dit omwille van de opmaak van een sportbeleidsplan en de nodige renovatie van de stedelijke sportinfrastructuur.

Minister van Sport Philippe Muyters investeerde 3 miljoen euro in de (her)aanleg van sportvloeren in Vlaanderen. Een Hasselts project zat hier echter niet bij. Bovendien krijgen de gemeentelijke scholen van Kuringen en Rapertingen binnenkort een nieuwe sportvloer. ‘Een gemiste kans,’ aldus Jan Wouters (N-VA).

Schepen Beenders liet weten dat de sportvloeren recent nog vernieuwd zijn. Het budget voor de nieuwe sportvloer in Kuringen en Rapertingen staat er in geval er iets kapot zou gaan.

‘Bizar? Die twee kunnen dus niet rekenen op een nieuwe vloer? Mocht er bovendien een vloer in een andere sporthal kapot gaan, dan is daar dan weer geen budget voor voorzien? Rare situatie,’ volgens Jan Wouters.

‘Ook voor de bouw van het nieuwe zwembad liet het stadsbestuur de Vlaamse subsidies al varen. Het lijkt wel alsof we in Hasselt geld genoeg hebben. Quod non,’ besluit Wouters.