U bent hier
N-VA / Open VLD start precampagne ‘Thuis in Hasselt’
HASSELT – De kartellijst N-VA / Open VLD zette op dinsdag 20 augustus de eerste campagneborden in de grond. Het gaat eigenlijk om een precampagne met als slogan ‘Thuis in Hasselt’. Opvallend: die slogan wordt aangepast voor de deelgemeenten. Zo zien we dus ook ‘Thuis in Kortessem’ en bijvoorbeeld ‘Thuis in Kermt’ opduiken.
Het is meteen duidelijk dat N-VA/Open VLD alle deelgemeenten uitdrukkelijk wil betrekken in de campagne. “Gemeenschapsvorming is het uitgangspunt. Iedereen moet zich ‘thuis’ voelen in zijn omgeving. Het lokale bestuur staat daarbij het dichtst bij de burger. Dat passen we toe tot op het niveau van de deelgemeenten en wijken,” openen lijsttrekker Steven Vandeput en Laurence Libert, die op de twee plaats zal staan.
“N-VA/Open VLD wil dat de Hasselaar zich goed voelt in zijn buurt, dat hij of zij zich verbonden kan voelen en verankerd is. Daarvoor garanderen wij veiligheid en creëren we welvaart voor burgers, voor bedrijven, voor Hasselt. Dat is de kern van ons programma,” vertelt huidig burgemeester Vandeput, die zichzelf graag wil opvolgen.
Maar ‘thuis voelen’ vult N-VA/Open VLD op heel wat verschillende manieren in. “We zorgen voor propere, veilige en bruisende dorps- en buurtkernen. We geven zuurstof aan het rijke, verenigingsleven dat we terugvinden in onze sportclubs, in onze jeugdbewegingen, in onze culturele verenigingen, ... zodat Hasselt die warme, gezonde en aangename ‘thuis’ blijft of wordt voor nieuwkomers,” vult Libert aan.
Vandeput: “In een goede ‘thuis’ zijn ook de rekeningen op orde. We hebben de voorbije bestuursperiode samen bewezen dat we Hasselt besturen als een goede huisvader. Die weg blijven we resoluut bewandelen. Afbouw van de schulden. Investeringen die rechtstreeks naar de Hasselaar vloeien. Geen extra belastingen. Dat zijn daarbij de uitgangspunten.”
“De motor van ons ‘thuis’ zijn de lokale bedrijven. We blijven ruimte geven aan ondernemers en zorgen zo voor een welvarend ‘thuis’, aldus nog Libert.
De precampagne zal twee weken in het straatbeeld aanwezig blijven. Na het programmacongres – waar het volledige programma wordt voorgesteld aan de leden - op zondag 1 september start dan de échte campagne.