Wegdek Sint-Truidersteenweg in dorpskern Sint-Lambrechts-Herk vervangen

Op 19 april 2021, over deze onderwerpen: Mobiliteit - Openbare Werken

HASSELT - De dorpskern van Sint-Lambrechts-Herk heeft een nieuw wegdek. Tijdens de paasvakantie legde het Agentschap Wegen en Verkeer een asfaltverharding aan. Burgemeester Steven Vandeput, die in zijn hoedanigheid als Vlaams volksvertegenwoordiger bij de minister had aangedrongen op deze werken, is tevreden. “Dit zal zowel het rijcomfort als de geluidsoverlast ten goede komen.”

De strook binnen de bebouwde kom van Sint-Lambrechts-Herk bestond uit betonstraatstenen en werd in de jaren negentig aangelegd. Het wegdek bevond zich op dat punt in slechte staat. Vlaams volksvertegenwoordiger Steven Vandeput vroeg daarom aan bevoegd minister Peeters om dit aan te pakken.

“We kregen heel wat klachten binnen over dat specifieke deel van de Sint-Truidersteenweg”, aldus Vandeput. “Maar het betreft hier een gewestweg dus is niet de stad Hasselt maar het Vlaams Gewest bevoegd. Vandaar dat ik mijn vraag een tijd geleden richtte tot minister Peeters. Het Vlaams Agentschap Wegen en Verkeer klaarde daarop de klus tijdens de paasvakantie. Op twee weken tijd werd een asfaltverharding aangelegd. Netjes binnen het strakke tijdsplan. Prima gewerkt, dus.”, vertelt Vandeput.

Ook de dorpsraad van Sint-Lambrechts-Herk reageert tevreden: “Wij ijveren al een hele tijd naar de vernieuwing van dit wegdek. In het verleden werd ons dat ook meermaals beloofd. Nooit werd het echter concreet. Tot nu. Onze burgemeester heeft dankzij zijn functie als Vlaams volksvertegenwoordiger dit dossier kunnen openbreken en in een stroomversnelling gebracht. Daar zijn wij dankbaar voor want dit is een hele verbetering voor onze dorpskern,” aldus René Kumpen van de dorpsraad.