Vlaams minister Demir levert vergunning voor ontbrekend stukje fietspad langs Kiezelstraat en golf Godsheide

Er komt een nieuwe fietsverbinding tussen de Kiezelstraat en de Vissenbroekstraat in Godsheide (Hasselt). Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir leverde daar de omgevingsvergunning voor af. Om aan het begin van de Kiezelstraat een vrijliggend fietspad aan te leggen worden ook aanpassingen gedaan aan de brugjes over de Demer en de nabijgelegen beek. Deze ingreep maakt het fietsverkeer in Godsheide een stuk veiliger.

“Verkeersveiligheid is een prioriteit voor ons stadsbestuur. Dat doen we onder meer door gericht te investeren in het verkeersveilig maken van onze schoolomgevingen, maar ook door te investeren in missing links zoals hier in Godsheide”, zegt burgemeester Steven Vandeput

“De Kiezelstraat in Godsheide kan soms erg druk zijn. Fietsers komen er soms in gevaarlijke situaties terecht. Met het afleveren van de omgevingsvergunning aan de stad Hasselt zet ik het licht op groen om langs het golfterrein een veiligere fietsverbinding te realiseren”, zegt Vlaams minister van Omgeving Demir.

Het bestaande niet-verhard bospad van vijf meter breed wordt vervangen door een drie meter breed fietspad. Langs de Kiezelstraat komt een vrijliggend fietspad. Voor de aanleg van het nieuwe fietspad moeten geen bomen gekapt worden. De stad plant de start van de werken in de loop van 2021.