“Vijf jaar stadsbestuur: veel beloftes, enkel een spiegelpaleis voor zichzelf gerealiseerd”

Op 27 september 2017

Op dinsdag 26 september werd het laatste jaar van deze bestuursperiode op gang geschoten. De N-VA-fractie binnen de gemeenteraad toonde zich - alweer - veruit de meest actieve van allemaal. “Wij zullen ook in de laatste rechte lijn de constructieve oppositie blijven voeren die we sinds 2013 steeds gevoerd hebben”, aldus fractieleider Steven Vandeput.

Meteen na de eerste gemeenteraad van het laatste jaar van deze bestuursperiode vroegen we aan Steven Vandeput om zijn licht te laten schijnen over de komende 365 dagen.

Wat verwacht je in het laatste jaar nog van dit stadsbestuur?

“Niet veel natuurlijk. Dit stadsbestuur heeft al vijf jaar lang de verkeerde prioriteiten gelegd. Waarschijnlijk krijgen we nog een jaar vol schone schijn waarbij de schepenen zich zullen verdringen om in de picture te staan. Maar de Hasselaar zal ook na de 6 jaar van deze bonte coalitie in de file staan, er zal meer leegstaande winkeloppervlakte zijn dan in 2012 en de slechte naam van het Palermo aan de Demer werd zo mogelijk nog versterkt. Feit is dat ze alleen maar aan zichtzelf gedacht hebben. Ze hebben heel veel beloofd maar van die beloftes hebben ze enkel het spiegelpaleis voor zichzelf gerealiseerd. Dat gaat dan nog eens enorm veel geld kosten. Nu maar ook voor de volgende generaties.”

Wat mogen de Hasselaren nog van de N-VA verwachten?

“Wij blijven constructieve oppositie voeren zoals we dat vanaf dag 1 hebben gedaan. Dat betekent dat we dit stadbestuur zullen blijven bestoken met voorstellen die de Hasselaar ten goede komen. Als dit bestuur het goed voorheeft met de Hasselaar dan nemen ze die voorstellen ook over. Nu, dat hebben ze – gelukkig – in de voorbije vijf jaar al meermaals gedaan. Daardoor hebben we toch wat van hun scheef beleid kunnen rechttrekken. Verder zullen we blijven hameren op het feit dat onze stad verdient om beter bestuurd te worden en financieel gezonder te worden.”