“Dankzij de Hasseltbonnen wordt er dus meer dan één miljoen euro rechtstreeks in onze lokale economie geïnjecteerd. Dat is uiteraard het opzet van dit initiatief. Denk lokaal, koop lokaal. Dat is een motto dat we stevig stimuleren,” opent burgemeester Steven Vandeput.

 

Promotie

 

De afgelopen jaren deed het stadsbestuur heel wat inspanningen om de verkoop van Hasselbonnen te promoten en te faciliteren. “In 2020 verkochten we nog voor 520.197 euro aan Hasseltbonnen. Sinds eind 2020 kan de bon ook online worden aangekocht. Op enkele jaren tijd is de verkoop meer dan verdubbeld. Een ongelooflijk succesverhaal,” aldus schepen Dehollogne.

 

Citymarketing

 

“Dankzij de digitalisering van de bon is de verwerking ook erg eenvoudig voor de handelaars. We gaan de Hasseltbon blijven inzetten als citymarketingtool en hopen volgend jaar op een nieuw record. Het succes zorgt er bovendien voor dat steeds meer handelaars deelnemen waardoor het natuurlijk een nog interessanter product wordt. De Hasseltbon zit nog niet op haar toppunt,” besluit een enthousiaste Dehollogne.