U maakt het verschil!

Op 8 oktober 2018, over deze onderwerpen: Algemeen beieid, Verkiezingen 2018, Verkiezingsprogramma

Hasselt staat al meer dan twintig jaar stil. De visieloze bouwdrift van het huidige stadsbestuur doet de identiteit en de herkenbaarheid van Hasselt in sneltempo verdwijnen. De aantrekkingskracht van Hasselt werd door de huidige meerderheid aan een hoog tempo verkwanseld voor snel gewin en prestige. Het centrum loopt leeg, de inwoners van onze wijken zijn ongerust en kennen vaak hun eigen straat niet meer, en Hasselt wordt onbereikbaar.

De N-VA ziet de dingen anders. Hasselt moeten terug toonaangevend worden in Limburg, Vlaanderen en in de Euregio. U, de Hasselaar, en uw belangen, moeten terug het centrum worden van het stadsbeleid. Om dat te doen hebben wij een sterk programma geschreven dat opgebouwd is aan de hand van een krachtige slogan: Veilig Thuis in een Welvarend Hasselt.

Wij willen een Hasselt, waar de Hasselaar zich écht veilig voelt, met een goede combinatie tussen preventie en lik-op-stuk beleid. Met voetpaden, fietspaden en wegen die veilig zijn en blijven. Met de politie meer op straat en meer aanspreekbaar voor de inwoners.

Wij willen een Hasselt waar de Hasselaar zich thuis voelt. Een warme stad, waar iedereen in onze gemeenschap wordt opgenomen. Waar we weten dat deel uitmaken van een gemeenschap een verhaal is van rechten én plichten. Waar onze taal, onze cultuur en ons erfgoed de lijm zijn van hetgeen ons bindt.

Wij willen ook een welvarend Hasselt, een stad die verantwoord bestuurd wordt. Waar budget wordt vrijgemaakt voor investeringen die er voor u toe doen, niet voor prestigeprojecten. Hasselt moet een stad zijn die goed is om te werken, te leven en te ontspannen, in het stadscentrum, de wijken en de deelgemeenten.

Gelooft u ze nog?

U bent de voorbije weken overspoeld door communicatie van alle partijen die meedingen naar uw steun. Alle partijen willen een betere mobiliteit, meer groen, een Hasselt waar iedereen zich thuisvoelt, veiligheid, en noem maar op.

De meerderheidspartijen gedragen zich alsof ze tot nu nooit het beleid hebben bepaald. Alsof we na de verkiezingen  beginnen met een proper blad, alsof op dat ogenblik ineens alles anders zou zijn. In de campagne het éne vertellen, en eens verkozen het andere doen, dàt is wat deze meerderheid samen houdt. Gelooft u dat écht?

Kandidaat-Burgemeester

Hasselt heeft nood aan verandering, en de N-VA staat klaar om die te realiseren. Ons programma staat er, onze kandidaten staan er, schouder aan schouder, met maar één bekommernis: uw belang als Hasselaar.

Ikzelf heb de eer om het gezicht te zijn van onze lijst en ons programma. Met maar één doel: een bestuur in uw belang.

Ik ben dan ook uitgesproken kandidaat-burgemeester van deze prachtige stad en zal het niet nalaten om, als de kiezer het wil, mijn verantwoordelijkheid op te nemen. En ik geef u één garantie: als u mij roept als burgemeester van onze magnifieke stad, zal ik niet Belet zijn.

Uw stem maakt het verschil!

Steven Vandeput

Kandidaat-Burgemeester