Stad Hasselt organiseert grote vrijwilligersbeurs

Op 19 april 2024, over deze onderwerpen: Algemeen beieid

HASSELT – Op zondag 21 april organiseert de stad Hasselt voor de eerste keer een gratis vrijwilligersbeurs. Daar stellen liefst 62 organisaties die werken met vrijwilligers zich voor. Vanaf 13u gaan de deuren van de Centrale Werkplaatsen op industrieterrein Hellebeemden 20 open.

“In Hasselt zijn er 654 organisaties die met vrijwilligers werken. De stad Hasselt speelt dan weer een voortrekkersrol in Vlaanderen op vlak van haar intern vrijwilligersbeleid. Andere stadsbesturen komen naar onze aanpak kijken om eruit te leren. Daar zijn we fier op. Maar zo’n sterk onderbouwd vrijwilligersbeleid willen we graag continu versterken en uitbreiden. Daarom organiseren we een Vrijwilligersbeurs,” aldus schepen Meynen, die ook bevoegd is voor vrijwilligersbeleid.

“Liefst 62 organisaties uit heel wat verscheidene sectoren zullen hun werking voorstellen.  Misschien vind je wel het vrijwilligerswerk dat perfect bij je past. Dat gaat over zowel structureel als occasioneel vrijwilligerswerk. Ook op het vrijwilligersplatform www.hasselt.be/hasselthelpt kan je alle vacatures rustig nalezen. Neem gerust je kinderen mee want er is een bewaakte speelhoek waar ze naar hartenlust kunnen kleuren en spelen. Verder zijn er korte interactieve infomomenten waar experts kunnen bevraagd worden. Kom dus zeker eens langs. Er zal alvast gratis koffie en taart zijn,” besluit Meynen.

PRAKTISCH:

13u – 17u