Rempke in Stokrooie wordt eindelijk geasfalteerd

Op 21 november 2012

‘Op korte termijn asfalteert de technische dienst van de stad Hasselt het pad langs de brug over het Albertkanaal in Stokrooie.’ Dat antwoordde minister Crevits op een vraag van Vlaams volksvertegenwoordiger Lies Jans (N-VA).

Het paadje dat langs de brug over het Albertkanaal naar de Stokrooieweg (N729) loopt, is in de volksmond bekend als het rempke. ‘Dat paadje ligt er al jaren erbarmelijk bij,’ aldus Lies Jans (N-VA). ‘Dit paadje wordt nochtans veel gebruikt door voetgangers en fietsers. Er ligt net boven op de brug bovendien een bushalte. Door onduidelijkheid over wie verantwoordelijk is voor het onderhoud van dit paadje, gebeurt er gewoon niets. Op aangeven van onze plaatselijke N-VA-bestuursleden Kenny Bloemen en Wilfried Croux stelde ik de minister hierover een vraag. Zij gaf toe dat er onduidelijkheid heerst over wie nu moet instaan voor het onderhoud van dit paadje.’

Asfaltering

‘De grond onder het betreffende pad valt gedeeltelijk onder het beheer van het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV), gedeeltelijk onder het beheer van de nv Scheepvaart en gedeeltelijk onder het beheer van de stad Hasselt,’ liet minister Crevits weten. ‘Door de onduidelijkheid die rond het onderhoud bestond namen AWV en de stad Hasselt enkele initiatieven. Op langere termijn wordt gewacht op de resultaten van de streefbeeldstudie omtrent fietspaden langs het Albertkanaal, die de provincie heeft uitgeschreven. Op korte termijn asfalteert de technische dienst van de stad Hasselt het pad,’ aldus het antwoord van de minister die ook nog meegaf dat er door AWV geen specifieke onderhoudswerken werden uitgevoerd.

N-VA Hasselt, met in het bijzonder de bestuursleden uit Stokrooie, is verheugd dat er eindelijk nieuws komt rond dit probleemgeval. ‘Wij kijken vol spanning uit naar de start van de werken,’ laten Kenny Bloemen en Wilfried Croux nog weten.