Rempke aangepakt dankzij N-VA Hasselt

Op 16 april 2013

Tijdens de huis-aan-huis bezoeken in Stokrooie, naar aanleiding van de afgelopen verkiezingen, kregen onze plaatselijke kandidaten Kenny Bloemen en Wilfried Croux veel opmerkingen over de erbarmelijke staat van “het rempke” ter hoogte van de flank van de brug over het Albertkanaal. (zie foto 1)

Dit paadje wordt veel gebruikt door voetgangers en fietsers. Er ligt net boven op de brug bovendien een bushalte.

De opmerking over de slechte staat van het pad werd in het verleden meermaals doorgegeven aan het stadsbestuur zonder enig gevolg. De ene paraplu na de andere werd telkens opengetrokken om het dossier niet te moeten behandelen.

N-VA Hasselt heeft zich, met succes, in dit dossier vastgebeten. Na enkele schriftelijke vragen door fractielid Lies Jans aan Vlaams Minister Cretvits en aan het huidig college van burgemeester en schepenen, gingen de werken uiteindelijk toch van start en werden ze sinds kort afgewerkt. (zie foto 2)

Dit is geen megaproject voor de schone schijn, maar wel één voor het comfort van de inwoners uit de buurt.

De N-VA-fractie vindt het heel belangrijk dat ook de mensen in de uithoeken van Hasselt gehoord en geholpen worden.