Primeur in Hasselt: virtuele Sinterklaaszoektocht

HASSELT - Op zaterdag 6 en zondag 7 november organiseren de Stad Hasselt en het Centrummanagement de eerste virtuele Sinterklaaszoektocht van het land. Schepen van Economie Rik Dehollogne is blij met deze primeur: “Stad Hasselt kiest de laatste jaren vaker voor digitale en vooruitstrevende oplossingen. Ook weer met deze zoektocht. We nodigen jong en oud met plezier uit om naar de Hasseltse binnenstad te komen, te genieten van de zoektocht en één van de vele pakjes te vinden die digitaal verstopt zijn in onze winkelstraten!”

  

De Sint zelf, die komt op zaterdag zoals altijd aan op de Kanaalkom en zal na een korte tocht door de Hasseltse straten zijn vertrouwde plekje innemen aan het historische Stadhuis. Maar de Sint komt uiteraard niet alleen. Sterker nog, hij heeft zijn pieten alvast even op verkenning gestuurd om te kijken of er veel brave kinderen zijn in Hasselt. En of dat zo is!

“Daarom hebben we, samen met in totaal vijftig handelaars in de binnenstad, niet minder dan 5500 pakjes digitaal verstopt in de winkelstraten”, aldus een tevreden Centrummanager Ben Croonenborghs.  “De bezoeker kan deze pakjes op zaterdag 6 en zondag 7 november, telkens tussen 10u en 18u, komen zoeken via de Reddy Freddy app.”

 

Hoe werkt het?  

 

Denk aan POKEMON GO... De bezoekers zullen via de app een plattegrond van de stad te zien krijgen. Op de kaart zullen iconen de ‘verstopte pakjes’ weergeven. De pakjes zijn verspreid doorheen alle winkelstraten, zodat bezoekers alle plekjes in onze stad ontdekken. Iedere deelnemer zal maximaal vijf pakjes kunnen claimen. Dankzij het gebruik van augemented reality zal de gebruiker, met de smartphone in de hand, de stad doorwandelen en de pakjes in de lucht zien hangen. De gebruiker kan vervolgens een pakje claimen. Alle verzamelde pakjes kunnen later in de deelnemende zaken worden opgehaald. “Deze speciale wisselwerking tussen de handelaars en de bezoekers zal voor een aparte ervaring zorgen. Als stad zijn we voortdurend op zoek naar nieuwe belevenissen tijdens het shoppen. Daarbij proberen we allerlei zaken uit en zetten we Hasselt als shoppingstad van de toekomst op de kaart,” aldus schepen Dehollogne.

 

 

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is