“PKP DWNTWN brengt Pukkelpopsfeer in de binnenstad”

HASSELT - Voor het eerst beleef je voor én tijdens het festival de authentieke Pukkelpopsfeer in de binnenstad. “Door de Pukkelpopsfeer naar de binnenstad te trekken versterken we de band tussen het festival en de stad en zetten we Hasselt verder op de kaart als dé belevingsstad van Vlaanderen” aldus burgemeester Vandeput en festivalorganisator Mahassine.

“Wie Hasselt zegt, zegt Pukkelpop. En andersom. Om de link tussen het festival en de stad te versterken organiseert het stadsbestuur dit jaar PKP DWNTWN” verduidelijk burgemeester Steven Vandeput. De Hasseltse binnenstad ademt Pukkelpop tussen 1 augustus en 18 augustus. Voor het eerst beleef je voor én tijdens het festival de authentieke Pukkelpopsfeer in de binnenstad. De stad Hasselt selecteerde hiervoor drie hotspots die voor en tijdens het festival de Pukkelpopsfeer in de binnenstad moet brengen. De kers op de taart zijn de optredens van verschillende Pukkelpopartiesten op het  Molenpoortplein.

Molenpoortplein

Pukkelpop trok voor de vierendertigste editie van haar jaarlijkse hoogmis een indrukwekkend blik aan festivalacts open. Maar wat is helemaal verrassend dit jaar? Ze worden ook buiten de festivalweide geprogrammeerd. Op vrijdag 16 en zaterdag 17 augustus kan je tussen 10u en 14u genieten van artiesten die ook hun doortocht in Kiewit maken. Op vrijdag maken Equal Idiots en Sons hun opwachting in de binnenstad. Op zaterdag is het de beurt aan Hasselts talent zoals Ruby Grace en Portland maar ook West-Vlaming Brihang vereert Hasselt met een bezoekje.

“In samenwerking met de stad Hasselt en met ondersteuning van de Muziekodroom brengen we op vrijdag 16 en zaterdag 17 augustus steengoede Pukkelpopartiesten naar de Hasseltse binnenstad. Deze optredens vormen het orgelpunt van de eerste editie van PKP DWNTWN” zegt festivalorganisator Chokri Mahassine.

Hotspots

“Op het Groenplein kan je een week voor het festival een voorproefje vinden van veelbelovende Pukkelpopacts die hun roots vinden in ons eigenste bronsgroen eikenhout” aldus burgemeester Steven Vandeput. Zaterdag 10 augustus kan je genieten van een uiterst fijne Limburgse kweek met een aantal verrassende back to backs. Zondag stomen Project Cucuron en Shht je klaar voor de Hasseltse festivalweide. Daarnaast kan je ook terecht op een festival- en streetwearmarkt en wordt er een pop-up Escape Room voorzien.

Op het Capucienenplein kom je op vrijdag 16 en zaterdag 17 augustus helemaal in de festivalsfeer door jezelf een festivallook aan te meten en een grafittiworkshop te volgen. Heel wat handelszaken in de binnenstad engageerden zich ook om tijdens PKP DWNTWN iets extra te doen. Je kan ze herkennen door de ‘AMBASSADORS’-stickers op hun vitrines.

“Door de Pukkelpopsfeer naar de binnenstad te brengen willen we de Hasselaren en onze bezoekers laten meegenieten van het festival. Dit is ongetwijfeld een win-winsituatie voor de stad en het festival. We kijken er alvast erg naar uit” besluit burgemeester Steven Vandeput.