Openingsweekend koopjes een succes

Op 17 december 2019, over deze onderwerpen: Algemeen beieid, Mobiliteit - Openbare Werken, Toerisme & evenementen

De start van de koopjesperiode was een succes een Hasselt. Zowel op zaterdag als op zondag kreeg de stad meer bezoekers over de vloer dan vorig jaar. “Ondanks het mindere weer en de concurrentie van andere evenementen was het openingsweekend een voltreffer”, zeggen een tevreden schepen van lokale economie Rik Dehollogne en burgemeester Steven Vandeput.

“Het eerste koopjesweekend van deze eindejaarsperiode kende eigenlijk al een vliegende start op vrijdag”, legt schepen Dehollogne uit. “Toen noteerden we al 12 625 bezoekers. Ondanks het barslechte weer op zaterdag zette die tendens zich door met 16 527 bezoekers. Vorig jaar waren er dat op diezelfde dag nog 13 091. Een duidelijke stijging, dus, die we ook op zondag zagen. Met 12 433 bezoekers overtroffen we ook toen het aantal van 2018 (11 031).”

Dit succes komt volgens burgemeester Steven Vandeput niet zomaar uit de lucht gevallen: “Met alle betrokken diensten zijn we al maanden deze koopjesperiode aan het voorbereiden. Het wordt ons dit jaar ook niet gemakkelijker gemaakt met de vele werken die er momenteel plaatsvinden. Maar ik denk dat we dit goed hebben opgevangen. De stad heeft heel wat maatregelen genomen om het de bezoeker zo aangenaam mogelijk te maken.”

“We zijn natuurlijk tevreden dat we een sterke start hebben kunnen nemen maar dit is nog maar het begin. Het échte hoogtepunt moet nog komen. Volgend weekend zal alweer een topweekend worden. Iedereen is van harte welkom. Neem eerst even kort een kijkje op de website www.vlotnaarhasselt.be”, geeft Dehollogne nog als tip mee.

“Vanaf afgelopen zondag siert ook de traditionele kerstboom de Grote Markt. Ook is de actie Hasselt Kust nog volop aan de gang samen met talloze andere kleine en grotere initiatieven. Sfeer genoeg dus en alle redenen voor een bezoekje aan de binnenstad. Kom Hasselt zeker zelf ontdekken.”, laat de burgemeester nog weten.