"Nog altijd belangrijk om zoveel mogelijk binnen te blijven"

Op 6 april 2020, over deze onderwerpen: Algemeen beieid

Met het goede weer in aantocht, wil de stad Hasselt nogmaals benadrukken dat iedereen zoveel mogelijk moet binnenblijven. Niet alleen de reguliere stadskanalen worden hiervoor ingezet, de boodschappen gaan ook ‘ondergronds’, via influencers en sleutelfiguren om jongeren zo goed mogelijk te bereiken en aan te spreken.  “Het is belangrijk dat we allemaal zo veel mogelijk binnen blijven. Alleen dan kunnen we snel terugkeren naar het gewone leven”, aldus burgemeester Steven Vandeput (N-VA).

Ondergrondse communicatie
Burgemeester Steven Vandeput: “We merken dat jongeren niet gemakkelijk bereikt worden. Daarom hebben onze jeugddienst en communicatiedienst de afgelopen week de handen in elkaar geslagen, en een specifieke strategie op maat van jongeren uitgewerkt. We stellen vast dat algemene communicatie onze jongeren niet altijd bereikt.”

De campagne ‘Benieuwd naar je zomer?’ zal je niet vinden via de normale stedelijke communicatiekanalen. De boodschappen worden verspreid via sleutelfiguren als de Hasseltse skatescene, de muziekscene, jeugdhuizen en jeugdverenigingen.

“De meerderheid van de jongeren hebben ondertussen de boodschap begrepen, helaas zijn er nog enkelen hardleers. Naar hun ouders of de stad willen ze niet luisteren, we hopen dat hun leeftijdsgenoten of rolmodellen wel kunnen overtuigen”, aldus burgemeester Steven Vandeput (N-VA).

Voor iedereen en ook voor die 626 vrijwilligers
Burgemeester Steven Vandeput: “De speeltijd is al eventjes over, binnenblijven blijft van cruciaal belang. Via onze reguliere communicatiekanalen zullen we dat dit weekend nog eens éxtra in de verf zetten via een eenvoudig animatiefilmpje dat voor iedereen verstaanbaar is. Genieten van de zon kan, maar in je eigen tuin of vanop je balkon”, aldus burgemeester Steven Vandeput.

Ook de politie zal dit weekend controleren en beboeten waar nodig. Wandelen, fietsen of joggen kan nog steeds, maar je met de auto verplaatsen mag enkel voor noodzakelijke verplaatsingen. Naar een park of bos rijden kan dus niet. ”

Op de dynamisch parkeerverwijssysteem binnen de grote ring prijkt sinds kort meer dan parkeerinfo. Autobestuurders worden eraan herinnerd dat niet-noodzakelijke verplaatsingen verboden zijn. Bovendien wordt er ook nogmaals verwezen naar de Hasseltse informatiebron bij uitstek: www.hasselt.be/corona.