Nieuwe Smaakmaker en Spraakmaker voor Hasselt

Vorig jaar lanceerde de stad Hasselt haar nieuwe toeristische campagne ‘Hasselt Smaakmaker Spraakmaker’. “De campagne versterkt de identiteit van Hasselt als toeristische hoofdstad en wordt ondersteund door inspiratiebrochures, en nieuwe wandelingen zoals de Smaakmaker Spraakmaker Route, de MuziekTour en de KunstRoute. Het eerste toeristisch seizoen met deze campagne was meteen een voltreffer,” vertelt schepen van Toerisme Rik Dehollogne.

De campagne werkt ook met verschillende Hasseltse ambassadeurs en vanaf april worden er 2 nieuwe ambassadeurs toegevoegd die een stukje van het verhaal van de stad uitdragen. “Hasselt draagt creatief talent van eigen bodem een warm hart toe, en andersom”, aldus schepen Dehollogne. “En talent is er te over op vlak van mode, design en muziek. We zijn dan ook trots op onze nieuwe smaakmaker Souâd Feriani en spraakmaker Cedric Maes van De Sore Losers”.

Souâd Feriani - Modeontwerpster

De Hasseltse fashiondesigner Souâd Feriani was jarenlang actief als modeontwerpster voor diverse grote modehuizen. Als kind werd ze verliefd op haar vaders hemden. Haar liefde voor hemden is altijd gebleven. In 2013 begon Souâd met een luxelabel voor vrouwen dat haar naam draagt. Met The Boutique heeft Souâd sinds 2018 haar eigen shop met atelier in Hasselt en claimt ze haar plek in het Belgische modelandschap. Onlangs opende ze een tweede winkel in Quartier National, de modebuurt van Antwerpen. Door te kiezen voor een all-seasons-collectie met tijdloze stuks, wil ze de vergankelijkheid van de modesector doorbreken. Illustraties zijn een belangrijk onderdeel van Souâds ontwerpen. Ze tekent veel op hemden en schrijft er ook flarden van liedjes op. Om het extra persoonlijk te maken, mag je ook zelf dingen toevoegen.

Cedric Maes - Muzikant

Cedric Maes is in de Hasseltse muziekscene geen onbekende. Hij presenteert elke vrijdag ‘The best songs in the world’ op Radio Willy en is leadgitarist bij de The Sore Losers. Ze brachten onlangs een nieuw album uit, ‘Ultra Elektric’, en touren dit voorjaar door het land. Voor Cedric begon het allemaal in Hasselt. Op zestienjarige leeftijd startte hij er zijn eerste band, het voormalige El Guapo Stuntteam. Daarna volgde in 2010 een tweede plaats in Humo’s Rock Rally die zijn tweede band, The Sore Losers, volledig lanceerde. Maes schopte het met zijn bands tot op de grote podia van onder meer Pukkelpop, Rock Werchter en SXSW in de Verenigde Staten.

10 lokale smaakmakers en spraakmakers in nieuwe Haspas

Smaakmakers en spraakmakers vind je in Hasselt letterlijk overal. De HasPas bundelt een selectie smaakmakende en spraakmakende hotspots. Met deze city card op zak haal je het meeste uit je bezoek aan Hasselt. Het voorbije jaar werden er 905 HasPassen verkocht. Een stijging van ongeveer de helft meer t.o.v. de vorige city card, de 48u-kaart. Naast toegang tot de musea, Abdijsite Herkenrode en de Japanse Tuin, worden er ieder jaar 10 lokale smaakmakers geselecteerd. Dit jaar bieden Boekhandel Grim, Maison Mathis, Détail, Markeat, Chou-Fleur, Nuts about Nuts, Brasserie De Boulevard, El Bocado en Entourage Luxury Design toffe voordelen zoals een gratis wijntje, een verwenkoffie of een Tote Bag. De HasPas is jouw ticket voor een heuse VIP-trip door onze stad.

* Verkrijgbaar voor € 18 bij Visit Hasselt, HasHotel, Holiday Inn Hasselt, Radisson Blu, YUP Hotel, Modemuseum Hasselt, Jenevermuseum, Z33, Abdijsite Herkenrode, Japanse Tuin en Villa Verbeelding.

 

Meer info op visithasselt.be of bij het bezoekersonthaal van Visit Hasselt.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is