Nieuwe investeerdersfolder moet ondernemers naar Hasselt lokken

Op 26 november 2021, over deze onderwerpen: Lokale middenstand en ondernemen

HASSELT - Met een gloednieuwe ondernemersfolder onder de arm gaan schepen van Lokale Economie Rik Dehollogne (N-VA), centrummanager Ben Croonenberghs en de dienst Economie op pad om nieuwe ondernemers te overtuigen een vestiging te openen in Hasselt. “Onze stad blijft in de smaak vallen. We hebben de laatste weken alweer heel wat nieuwe zaken mogen verwelkomen. Dat willen we verder aanwakkeren,” aldus Dehollogne.

De nieuwe investeerdersfolder richt zich specifiek op retail-en horeca-ondernemers en somt de troeven van de Hasseltse handelskern op. Het doel is duidelijk: ondernemers overtuigen om een vestiging te openen in Hasselt. “De folder richt zich zowel op startende zelfstandigen als op kleine en grote ketenondernemers in retail en horeca. Als wij op prospectie gaan, zal deze folder sowieso in onze koffer zitten. Maar we kunnen uiteraard ook een digitale versie versturen wanneer we interessante concepten per mail aanschrijven om Hasselt ‘in the picture’ te zetten voor hun expansieplannen. Zo heb ik ‘4Geeks’ enige tijd geleden aangeschreven. Zij openen binnenkort een pop-up in Quartier Bleu. Het concept wierp dus al vruchten af,” legt schepen Dehollogne uit.

Vastgoedmakelaars

“Verder stellen we de folder ter beschikking van de retailvastgoedmakelaars en de eigenaars. Zij kunnen dit instrument aanwenden om hun verhuurdeals vlotter rond te krijgen. We zijn daarvoor de vastgoedmakelaars persoonlijk aan het aanspreken. We willen de folders immers overhandigen met wat bijkomende uitleg, alsook de samenwerking met hen verbeteren. Maar uiteraard is de folder ook vanaf nu al beschikbaar,” aldus nog Dehollogne.

Nieuwe zaken

Ondertussen openden alweer heel wat nieuwe zaken de deuren. Sweet Bar (Molenpoort), Juwelier Suzanne Adams en pop-up Label/Atelier Boussier/Marylène Madou (beide Kapelstraat), El Bar (Lombaardstraat), Dunkin Donuts (Grote Markt), Donutello, Intimissimi en Costes (beide Demerstraat), Social Club (Dorpstraat), Ma-ke Soulstore (Dr. Willemsstraat), Design Conceptstore (The Box), Men with appetite (Quartier Bleu), Café René (Hemelrijk) en pop-up Bête de Luxe (Diesterstraat) zijn al volop bezig.

Daar komen er op korte termijn nog een deel bij. Markeat (foodcourt Raamstraat), pop-ups Joyfee en 4Geeks (Quartier Bleu), Fashionique (Diesterstraat), Het Vlinderpad (Ridderstraat), BottlO (Schrijnwerkersstraat) en Urban Planet (Leopoldplein).