N-VA hekelt voortijdige communicatie verkoop gemeentehuis Stevoort

Op 7 oktober 2014

HASSELT – De gemeenteraadsleden mochten alweer via de krant een beslissing van het stadsbestuur vernemen. Ditmaal ging het over de verkoop van het oud gemeentehuis in Stevoort. Nog niet goedgekeurd door de gemeenteraad, wel al breed uitgesmeerd in de pers.

Met maquette en de naam van de benedenverdieping was ook al bekend. ’t Noppertje, zo stond het in de krant: “Ik begrijp dat bepaalde schepenen maar wat graag een pluim op hun hoed steken. En als ze al eens iets positiefs doen, staan ze natuurlijk te popelen om dat te verkondigen. Eerst langs de gemeenteraad passeren, zoals dat hoort, is dan blijkbaar te veel gevraagd,” aldus N-VA-oppositieraadslid Joske Dybajlo-Dexters. “Voor alle duidelijkheid: N-VA Hasselt is voorstander van meer kinderopvang. Want uit de naam die de benedenverdieping krijgt, durf ik afleiden dat het die bestemming gaat krijgen. Maar ook ontmoetingsplaatsen in de verschillende Hasseltse deelgemeenten zijn voor ons belangrijk. Dat bevordert het sociaal weefsel. Daarom betreurt N-VA Hasselt het verdwijnen van de wijkblibliotheken. Die speelden immers ook een belangrijke rol als ontmoetingsplaats.”

Verkiezingsbeloften

In het kader van de positieve oppositie die N-VA Hasselt telkens voert, legde Dybajlo-Dexters meteen een voorstel op tafel: “Voorzie in het oud gemeentehuis ook een infoplaats en ontmoetingsruimte voor de buurtbewoners. De CD&V-fractie zal dit voorstel zeker steunen. Ze beloofden het immers in hun verkiezingsprogramma. Al weet ik niet hoeveel dat waard is. De bibliotheken, die in het programma van CD&V Hasselt ook een belangrijke taak kregen toebedeeld, zijn immers al gesloten. Misschien kan CD&V Hasselt met een ontmoetingsruimte in Stevoort nog een greintje van haar verkiezingsbeloften waarmaken. Of gooien ze werkelijk alles overboord?,” vraag Dybajlo-Dexters zich nog af.