N-VA Hasselt wil duidelijkheid over de toekomst van het Stedelijk Sportstadion

Op 3 december 2014

HASSELT – Het Hasseltse stadsbestuur sloot het Stedelijk Sportstadion. “Het resultaat van structurele verwaarlozing door de eigenaar, zijnde het stadsbestuur. Deze beslissing is een openbare schuldbekentenis,” aldus N-VA-gemeenteraadslid Jan Wouters.

“Vorige week nog klaagden wij de apathische houding van het stadsbestuur omtrent het Stedelijk Sportstadion aan. Nu gaat het gewoon dicht,” is Wouters ontstemd over de beslissing.

“Jarenlang keek het stadsbestuur de andere kant uit. Er werd geen vinger uitgestoken om de veiligheid van het stadion te garanderen. Dat het stadion nu wordt afgekeurd bewijst het falen van dit stadsbestuur, dat voor alle duidelijkheid eigenaar is. Nu wordt er een lijst met aanpassingen aan de club overgedragen. Dat is gewoon schaamteloos. Dat zijn aanpassingen die de stad al lang zélf had moeten uitvoeren,” aldus Wouters.

Verantwoordelijkheid

“Uiteraard staat ook voor N-VA Hasselt de veiligheid van de supporters centraal. Onze fractie kaartte dat probleem immers al begin dit jaar aan in de gemeenteraad. Dat werd weggewuifd. Ondertussen gebeurde er nog steeds niets. Dat is schuldig verzuim. Door deze beslissing geeft de stad haar fout ook gewoon toe. De verantwoordelijken moeten hiervoor opdraaien. De club en haar 500 jeugdspelers mogen niet de dupe zijn van een compleet wanbeleid dat het stadsbestuur de voorbije jaren voerde.”

Duidelijkheid

N-VA Hasselt wil daarom dat er nu eindelijk serieus naar een oplossing gezocht wordt voor dit probleem: “Dit kan zo niet verder. Er moet een strikte planning worden opgesteld in dit dossier. De veiligheidsproblemen moeten door het stadsbestuur per direct worden opgelost. Bovendien moet de stad eindelijk duidelijkheid verschaffen waar ze met het stadion naar toe wil en wanneer ze hierover een oplossing willen bereiken. Als de club naar een andere locatie moet verhuizen dan moet de werkgroep die hier naar zoekt daar ook effectief werk van maken. N-VA Hasselt wil hier constructief aan meewerken maar dan moet de stad een duidelijk signaal geven dat het serieus met dit dossier bezig is. Elke Hasseltse sportclub moet immers de kans krijgen zijn ambities waar te maken,” besluit Wouters.