N-VA Hasselt wandelt het nieuwe jaar in

Op 29 januari 2013

HASSELT – Op zondag 27 januari hield N-VA Hasselt haar traditionele winterborrelwandeling. Een gezonde variant op de nieuwjaarsreceptie. N-VA Hasselt sloot zo de maand januari af met een frisse neus.

Ter afwisseling van de traditionele nieuwjaarsrecepties organiseert N-VA Hasselt nu al enkele jaren een winterborrelwandeling op het einde van de maand januari.

De wandeling was – ondanks de gure weersomstandigheden - een succes. Er verzamelde een stevige groep sympathisanten aan Limburg Lavendel in Stokrooie, zowel van de afdeling Hasselt, als van andere Limburgse afdelingen. De winterborrelwandeling, die aan zijn vierde editie toe was, lokte dit jaar iets meer dan 60 deelnemers, jong en oud.

Oppositie

Federaal Kamerlid Steven Vandeput en Vlaams volksvertegenwoordiger Lies Jans klonken samen met de andere aanwezigen op een succesvol 2013. Een borreltje kan op een Hasselts nieuwjaarsfeest immers niet ontbreken. Voor de kinderen was er dan weer warme chocomelk.
Na de wandeling rond het domein Herkenrode kon iedereen zich warmen aan een warme kop soep en spek met eieren.
N-VA Hasselt staat voor een belangrijk jaar: ‘Eén op vier Hasselaren heeft gekozen voor ons project. We zetelen nu met elf N-VA’ers in de gemeenteraad. Wij zullen dat vertrouwen niet beschamen. Vanuit de oppositie zullen we kritisch maar constructief de meerderheid nauwlettend in de gaten houden,’ aldus fractieleider Steven Vandeput.
‘Ons verkiezingsprogramma zal daarbij als leidraad dienen. Hasselt, transparant en betrokken; geëngageerd; Betaalbaar & Stimulerend; Bereikbaar en Efficiënt. Het zijn de kernwoorden waarmee we naar de kiezer stapten en die blijven overeind,’ vult Lies Jans aan.