N-VA Hasselt eist intrekking beslissing reclameborden

Op 24 november 2014

HASSELT – “De ‘bordenoorlog’ die er in de Hasseltse binnenstad losbarstte, is het zoveelste voorbeeld van een eenzijdige beslissing van dit stadsbestuur,” aldus N-VA Hasselt.

“N-VA Hasselt stelt de veiligheid en de toegankelijkheid van de bezoekers van onze prachtige binnenstad altijd voorop. N-VA Hasselt heeft ook alle begrip voor de klachten die er binnenkwamen van mensen die zich stoorden aan de borden. Maar hoe de stad in dit dossier met de handelaars omgaat, is weer een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Zonder voorafgaand overleg met de betrokken middenstand een dergelijke eenzijdige beslissing nemen, getuigt alweer van weinig transparantie en betrokkenheid.”

“Het stadsbestuur loopt voortdurend achter de feiten aan. Ook hier stelt zich een probleem dat zich door eenvoudig overleg had kunnen opgelost worden. Gebrek aan visie en gedegen beleid, gebrek aan creativiteit, telkens weer.”

“N-VA Hasselt eist dat deze eenzijdige beslissing wordt ingetrokken en dat er dinsdag dus niet wordt overgegaan tot het weghalen van de borden. In plaats daarvan moet er overleg komen met de horeca en de middenstand zodat gezamenlijk kan gezocht worden naar een oplossing die door beide partijen gedragen kan worden,” aldus nog N-VA Hasselt.