N-VA-fractie schenkt zitpenningen ‘overbodige’ gemeenteraad aan Music For Life

Op 16 december 2015

HASSELT – “De N-VA-fractie zal haar zitpenningen van deze ‘overbodige’ gemeenteraad integraal aan Music For Life schenken.” Dat zei gemeenteraadslid Jan Wouters bij het begin van de gemeenteraad op dinsdag. Ook maandag hadden de gemeenteraadsleden al kort vergaderd. “De agenda had gerust in één zitting afgehandeld kunnen worden,” aldus nog Wouters.

Traditioneel wordt op het einde van het jaar de begroting besproken in de gemeenteraad. Die bespreking stond maandag op het programma. Dinsdag ging dan de ‘normale’ maandelijkse gemeenteraad door. “Maandag duurde de gemeenteraad van 19u tot 21u15. Ook dinsdag duurde de vergadering slechts een uur en een kwartier. Als je weet dat een gemeenteraad gemiddeld ongeveer 2 uur en half duurt, hadden deze twee zittingen voor de N-VA gemakkelijk kunnen worden samengevoegd,” legt Jan Wouters uit.

“De reden waarom dit niet gedaan wordt, is natuurlijk niet ver te zoeken. Aan twee gemeenteraden hangen ook tweemaal zitpenningen vast. Een leuk eindejaarsgeschenk voor een uur en een kwartiertje ‘werk’. Daar past onze fractie voor. Daarom storten we de zitpenningen van onze elf gemeenteraadsleden integraal door naar de actie Music For Life.”

Bednet

Die actie steunt N-VA Hasselt trouwens ook met de verkoop van kerstkaarsjes op de verschillende Hasseltse markten. “Daar gaan we uiteraard mee door. Vrijdag staan we op de markt in het centrum,”aldus Lies Jans, die meter is van de Limburgse N-VA-acties voor Music For Life. “Dit jaar gaat de opbrengst naar Bednet. Zij bieden synchroon internetonderwijs aan voor langdurig of chronisch zieke kinderen. Zo kunnen deze kinderen die niet naar school mogen gaan, toch onderwijs volgen op afstand, via de computer, rechtstreeks én in interactie met hun klas. We hopen dat alle Limburgse N-VA-afdelingen samen een mooi bedrag ophalen. De acties lopen nog tot 24 december. Dan gaan we de cheque afgeven,” besluit Lies Jans.