Minister Weyts investeert bijna 100.000 euro in Vrije Basisschool De Kievit

Op 2 december 2021

BRUSSEL/HASSELT - Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert 97.086 euro in Vrije Basisschool De Kievit in Hasselt. “Hierdoor kan onze jeugd in optimale omstandigheden naar school blijven gaan”, aldus burgemeester en Vlaams volksvertegenwoordiger Steven Vandeput.

Onderwijsminister Weyts investeert deze regeerperiode drie miljard euro in scholenbouwprojecten. Nog eens 500  miljoen euro meer dan de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- en verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Hasselt ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) 97.086 euro in Vrije Basisschool De Kievit in Hasselt. “Daarmee worden dakwerken, isolatie van de gevel, nieuwe voorzetgevelsteen, buitenschrijnwerk en zonnewering gefinancierd. Die werken zijn zeker welkom. Daarmee zal in de toekomst de energiefactuur ook dalen. Een investering die dus zeker zal lonen,” aldus burgemeester Steven Vandeput. “We zijn de minister dan ook erg dankbaar voor deze middelen. Onze jeugd moet immers in de beste omstandigheden kunnen lesvolgen. Daar helpt deze bijdrage zeker aan mee,” besluit Vandeput.