Minister Weyts investeert 113.127,63 euro in het Virga Jessecollege in Hasselt

Op 11 mei 2020

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert via het Agentschap voor infrastructuur in het Onderwijs (AGION) 113.127,63 euro in het Virga Jessecollege in Hasselt. Vlaanderen investeert deze regeerperiode een half miljard extra in schoolinfrastructuur. Die investeringsgolf zal ook in Hasselt voelbaar zijn. “We zijn uiterste tevreden dat de Vlaamse Regering ook in deze coronatijden de nodige middelen voorziet voor onze scholen”, aldus Hasselts burgemeester en Vlaams volksvertegenwoordiger Steven Vandeput (N-VA).

Scholen uit het gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs kunnen financiële steun krijgen van de Vlaamse Overheid om schoolgebouwen te bouwen of te renoveren. Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Daarmee investeert minister Weyts deze legislatuur drie miljard euro in scholenbouw. De focus ligt in de eerste plaats op het secundair onderwijs, waar de noden het hoogst zullen zijn. Maar natuurlijk blijft er ook oog voor de andere noden.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert nu via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION)113.127,63 euro in het Virga Jesscollege in Hasselt. Concreet gaat het om de renovatie van klassen, lerarenkamer en spreekruimtes.

“Terwijl er door iedereen hard gewerkt wordt aan de aanpak van de coronacrisis moet ook het reguliere beleid verder gevoerd worden”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “We ijveren voor excellent onderwijs in kwaliteitsvolle schoolinfrastructuur.”

Ook voor Hast Katholiek Onderwijs in Hasselt wordt 15.796,27 euro voorzien. Die moet dienen voor kleinere herstellingswerken.