Marcella Droogmans (N-VA Hasselt) in de bloemetjes gezet op N-VA-congres 'Verandering Voor Vooruitgang'

Op 4 februari 2014

N-VA Hasselt was stevig vertegenwoordigd op het N-VA-congres 'Verandering Voor Vooruitgang'. Samen met bijna 5000 andere leden werd er drie dagen lang over confederalisme gedebatteerd. Vlaams Volksvertegenwoordiger Lies Jans en Federaal Volksvertegenwoordiger Steven Vandeput waren als leden van de Congrescommissie erg nauw betrokken bij dit congres.

Maar toch ging er een ander lid van N-VA Hasselt met de meeste aandacht lopen. Tijdens de slotmeeting werd Marcella Droogmans, de moeder van Vlaams volksvertegenwoordiger Piet De Bruyn, in de bloemetjes gezet door voorzitter Bart De Wever. Voor een barstensvolle Expohal in Antwerpen verwoordde Bart De Wever het als volgt:

Dit congres is het resultaat van een proces dat meer dan een jaar geleden begon. het voorbereidend werk tot dit weekend was in 1 woord gigantisch. Daarom wil ik eerst even hulde brengen aan één van ons.  Want zo’n congres tot een goed einde brengen, is geen eenvoudige opdracht. Daarom mijn hartelijke gelukwensen aan congresvoorzitter Ben Weyts.

En dat applaus is natuurlijk ook bestemd voor de honderden medewerkers en vrijwilligers die het hier sinds vrijdag georganiseerd hebben. Met jullie was het perfect!

Met u allemaal was het perfect. Ik dank u allemaal van harte. Maar er is één iemand die ik nog net iets harder wil bedanken, iemand die we in de bloemen gaan zetten. Want er zit een krasse dame in de zaal. Ze is al meer dan 50 jaar actief in onze beweging. Ze was één van de pioniers van de Volksunie in Limburg. Altijd trouw aan de partij, in goede en in kwade dagen, met tomeloze inzet. En beste vrienden, ze wordt 75 jaar vandaag. Toen haar familie op deze dag een feest wilde organiseren, antwoordde ze dat dat niet zou lukken, “want het is die dag partijcongres”. En dus, Marcella Droogmans, omdat je liever bij ons bent dan je 75ste verjaardag te vieren, wordt dit congres heel even jouw verjaardagsfeest. Want we hebben voor de bloemen gezorgd. En terwijl je die krijgt, zal de zaal voor jouw een “lang zal ze leven” ten beste geven….

Ook vanwege N-VA Hasselt nog een dikke proficiat aan Marcella voor haar 75ste verjaardag maar vooral een welgemeende “Dank U” voor haar jarenlange, trouwe inzet.

Marcella Droogmans-De Bruyn

Foto's Dann