Lut Creemers ziet weinig actie rond markt

Op 27 mei 2015

HASSELT – “De marktkramers voelen zich in de steek gelaten door het stadsbestuur. Van de actie die schepen Corthouts in februari aankondigde, is nog niet veel in huis gekomen.” Dat zei Lut Creemers tijdens de gemeenteraad.

“Toen ik tijdens de gemeenteraad van februari een vraag stelde aan de schepen, kondigde die prompt actie aan om de markt een boost te geven. Tegen half mei zou er een bevraging gedaan zijn onder de marktkramers om de pijnpunten bloot te leggen. Die bevraging blijkt nog volop aan de gang. De schepen kon er dan ook niet veel over kwijt. Eigenlijk moet die nog goed en wel op gang komen. Wel kon schepen Corthouts al met een parkeerplannetje zwaaien. Die kaart waar de parkings op staan aangeduid, zal verspreid worden onder de marktkramers. Over de studie van de Universiteit Hasselt die hij in februari ook aankondigde geen woord meer,” aldus Lut Creemers

Meer kregen de gemeenteraadsleden niet te horen want de schepen wil zich hoeden voor aankondigingspolitiek. “Mijn collega’s hebben bewezen dat aankondigingspolitiek niet werkt,” aldus Corthouts. De sfeer in het schepencollege zit duidelijk goed.

“Maar los daarvan wil schepen Corthouts dus met resultaten komen. Eerlijk gezegd hadden we die nu al verwacht. In februari was de toestand al precair. Veel getalm kan de markt zich niet meer veroorloven. Daarom opnieuw de oproep van N-VA Hasselt: zorg dat de markt weer bruisend wordt. Een levendige markt is het hart van een warme samenleving. Daar gaan we met N-VA Hasselt voor. Ik zal de schepen dan ook blijven wijzen op zijn verantwoordelijkheid inzake die markt. Hij beloofde alvast om ons op de hoogte te houden,” besluit Creemers.