Jubileumeditie Young Champions Cup Hasselt ontvangt 5 000 euro subsidie van minister Muyters

Op 18 mei 2018, over deze onderwerpen: Cultuur - Jeugd - Sport - Bibliotheek

HASSELT – De Young Champions Cup in Hasselt mag rekenen op 5 000 euro Vlaamse subsidie. N-VA Hasselt is tevreden dat minister van sport Philippe Muyters (N-VA) dit internationaal jeugdtoernooi steunt en dat Hasselt nu al voor de 20ste keer gastheer kan zijn voor het kruim van het mondiale jeugdtennis.

De Young Champions Cup in Hasselt maakt deel uit van de Young Stars World Series, een circuit van vijf toptornooien in Frankrijk, Duitsland, Nederland en ons land. De Grand Slams voor spelers tussen 12 en 14 jaar.

Gemeenteraadsleden Lies Jans en Jan Wouters bepleitten dit dossier bij minister Muyters waarna hij overging tot de toekenning van deze subsidie.

“De organisatie leverde ook een sterk inhoudelijk dossier. Op basis daarvan werd beslist om ook dit jaar weer een subsidie toe te kennen. Het tornooi voldoet immers aan de kwalitatieve norm om in aanmerking te komen voor ondersteuning. Bovendien zet de organisatie extra in op gezond sporten en innovatie,” aldus Jan Wouters.

Uitstraling Hasselt

N-VA Hasselt is verheugd met de beslissing van de minister: “Dit tornooi is een vaste waarde op de internationale kalender. Het draait volledig op vrijwilligers en is afhankelijk van sponsors. De Vlaamse Overheid voorziet in een substantieel aandeel van het totaalbudget. Met deze subsidie is deze speciale jubileumeditie van de Young Champions Cup verzekerd,” laat Jan Wouters weten.

“Dergelijk tornooi plaatst Vlaanderen en Hasselt op de internationale tennisagenda. Dat dit nu al voor de twintigste keer op de Hasseltse tennisclub Excelsior plaatsvindt, is prachtig voor de uitstraling onze stad. Letterlijk van over de hele wereld komen er die week bezoekers naar Hasselt. Vandaar dat we een extra inspanning leverden om onze minister de logische subsidie te laten toekennen,” aldus Vlaams volksvertegenwoordiger Lies Jans..