Jongerenafdeling logisch gevolg van enorme stijging ledenaantal N-VA Hasselt.Jong N-VA Hasselt schiet uit de startblokken

Op 26 mei 2012

Op zaterdag 26 mei houdt Jong N-VA Hasselt haar officiële opstartvergadering. Het enorme succes dat de Hasseltse N-VA kent, vertaalt zich nu ook in een jongerenafdeling.

Komende zaterdag wordt de nieuwste afdeling van Jong N-VA opgericht in Hasselt. ‘Jong N-VA Hasselt wil naast grote broer N-VA Hasselt vooral eigen accenten leggen en politieke onderwerpen toegankelijk maken voor de jeugd,’ aldus kandidaat-voorzitter Jan Wouters.

‘De jarenlange ‘ons kent ons’-politiek in Hasselt heeft ook zijn invloed gehad op het jeugdbeleid. Jong N-VA Hasselt wil van Hasselt een frisse en levendige stad maken voor elke jonge Hasselaar. Jong N-VA Hasselt wil als luis in de pels fungeren. Op een ludieke en studentikoze manier zullen we de zaken die er in Hasselt fout gaan, aankaarten. Maar evenzeer zullen we geregeld met opbouwende voorstellen over de brug komen. We zullen zeker onze stem laten horen. Iedereen die zich bij dit project wil aansluiten is daarbij van harte welkom,’ laat jongerenverantwoordelijke Matthias Brouns weten.

Grootste van Limburg

Vlaams volksvertegenwoordiger Lies Jans zal in ieder geval aanwezig zijn op de opstartvergadering van zaterdag: ‘Een jongerenafdeling is van groot belang. Het is een nieuwe stap binnen onze afdeling. Het bewijst ook dat we in Hasselt goed werk leveren met de N-VA. Enkele jaren geleden waren we nog het kleine broertje tussen de N-VA-bastions uit Voeren, Riemst en Bilzen. Momenteel is N-VA Hasselt veruit de grootste Limburgse afdeling. Op vijf jaar tijd is ons ledenaantal maar liefst vertienvoudigd! En er komen nog elke week nieuwe leden bij. De jongerenafdeling is daarvan een logisch gevolg,’ aldus Lies Jans. ‘Ook bij de gemeenteraadsverkiezingen zullen de jongeren een prominente plaats krijgen,’ sluit Hasselt lijsttrekker Steven Vandeput aan. ‘Hun stem gaat zeker niet verloren. N-VA Hasselt zal luisteren naar haar jongerenafdeling.’

Een eerste kennismaking met Jong N-VA Hasselt vindt plaats op 26 mei 2012 om 15u in het Officenter, Hendrik Van Veldekesingel 150 in Hasselt. Daar zullen ook meteen de bestuursverkiezingen doorgaan.