Hasselt krijgt jeugdherberg in de oude post

Op 14 juni 2007

"Er waren 12 aanvragen uit Vlaanderen waarvan Hasselt de enige uit onze provincie was", zegt CD&V/N-VAraadslid Frieda Brepoels die het goede nieuws van haar partijgenoot vernam. "Samen met schepen Johan Vanmuysen hebben we heel erg ons best gedaan om dit dossier goed voor te bereiden. Het positieve advies van de minister gaat nu naar Toerisme Vlaanderen dat samen met het ministerie voor de uitwerking van het dossier zorgt. Zij bezorgen samen een nota aan de Vlaamse regering die dan binnen enkele weken de projecten definitief toewijst. Hasselt is quasi zeker bij de dossiers die ook gerealiseerd worden." "Het is nu onze taak een partner te vinden die in een publiek private samenwerking wil participeren", zegt schepen Vanmuysen. "Als locatie hebben we het vroegere postgebouw aan de Frans Massystraat op het oog. Daar zou een private partner mogelijk nevenactiviteiten kunnen realiseren zodat de jeugdherberg kadert in een groter project. De uitbating is voor de Vlaamse jeugdherbergen. De private partner krijgt daarvoor een eerder bescheiden huurvergoeding."