Hasselt helpt

Op 16 maart 2020, over deze onderwerpen: Algemeen beieid

Het Hasselts stadsbestuur krijgt meer en meer vragen van Hasselaren die solidair willen zijn met anderen en een helpende hand willen bieden. Het stadsbestuur wil een actieve rol opnemen en hulpvragers en vrijwilligers met elkaar in contact brengen. Daarbij houden we steeds rekening met de richtlijnen om iedereen te beschermen tegen het Coronavirus. Zo helpen we warmte en solidariteit onder Hasselaren te verspreiden.

Burgemeester Steven Vandeput: “We willen getroffen Hasselaren tijdens de coronacrisis maximaal   ondersteunen en solidariteit bevorderen. We denken in eerste instantie aan een boodschappendienst, even telefoneren, skypen of mailen met mensen die behoefte hebben aan sociaal contact, en een invulling van de vrije tijd in huis. Ook staan we open voor de suggesties van de Hasselaren zelf.”

Zowel hulpvragers als vrijwilligers kunnen zich online registreren via de website www.hasselt.be/hasselthelpt. Maar ook Hasselaren die geen digitale toegang hebben, kunnen bij de stadsdiensten terecht met hun vraag. Vanaf maandag 16 maart om 12 uur kunnen ze bellen naar het nummer 011/23 94 00. Dat nummer is vanaf dan bereikbaar tussen de kantooruren, van 9 tot 17 uur.

Schepen van Hasselaren Lies Jans: “Op die manier willen we deze moeilijke periode verlichten en burgerinitiatieven de kans geven om tot ontplooiing te komen. Sterker nog: we schakelen stadsdiensten in om de organisatie ervan te faciliteren en de veerkracht van onze samenleving te ondersteunen.”