Camperplek aan vernieuwd Kapermolenpark geopend

HASSELT – Vanaf vandaag kan iedereen met de kampeerwagen terecht op het gloednieuwe camperterrein Kapermolen. De twintig ruime parkeerplaatsen zijn mooi geïntegreerd in het naburige park en liggen vlak naast de Japanse Tuin. “Nu kunnen we deze speciale troef,  op wandelafstand van ons bruisende stadscentrum maar tegelijkertijd in het groen, helemaal uitspelen,” aldus een tevreden schepen van Toerisme Rik Dehollogne.

“Het kampeertoerisme zit al jaren in de lift. Ook in Hasselt is de vraag naar een goed uitgeruste camperplek groot. Daarom namen we in ons bestuursakkoord op dat we voor dit segment van de toeristische sector voldoende uitgeruste plaatsen zouden voorzien. Bij deze voegen we alweer de daad bij het woord,” aldus schepen van Toerisme Rik Dehollogne.

Unieke ligging

“Deze nieuwe parking heeft een unieke ligging door de combinatie van groen en de nabijheid van het centrum. We gaan voor een kwalitatieve parking met voldoende ruimte en staanplaatsen, waar de bezoeker optimaal kan genieten van het groen en zich tegelijk op een boogscheut van de stadskern bevindt. Perfect bereikbaar met de fiets of zelfs te voet. Dit is een ideale uitvalsbasis om Hasselt en de ruimere regio te bezoeken,” vertelt Dehollogne.

Alle voorzieningen

Het enthousiasme voor het nieuwe terrein is groot. Visit Hasselt kreeg al verschillende vragen naar de openingsdatum van het nieuwe terrein.

Dehollogne: “Vandaar dat we bij de start van de paasvakantie het terrein operationeel maken. Het nieuwe camperterrein is onderverdeeld in twee zones. De eerste zone is vrij toegankelijk. Daar is een watertappunt en kan je ook vuil water lozen. Dat is handig voor Hasselaren met een camper. De tweede zone is afgesloten met een slagboom en omvat twintig camperplaatsen. Er is gekozen voor een minimale verharding om het parkgevoel te verhogen. De specifieke aanleg van de afzonderlijke parkeerplaatsen zorgt dat er voldoende privacy is. Via een betaalautomaat kan je een overnachting aankopen. Van oktober tot april betaal je 18 euro per nacht, terwijl een overnachting in het hoogseizoen (mei-september) 22 euro kost. Stroom en water zijn apart te verkrijgen. Natuurlijk is er wifi aanwezig op het camperterrein,” besluit een fiere schepen Dehollogne.