450.000 euro voor digitaal ondernemersplatform

Op 8 juni 2020

HASSELT – Hasselt investeert 450.000 euro in een digitaal ondernemersplatform dat de administratieve lasten voor Hasseltse ondernemers drastisch moet verlagen. “Het aanvragen en opvolgen van bepaalde documenten en vergunningen zal in de toekomst voornamelijk digitaal gebeuren. Hiermee leggen we de basis voor ene stadsbrede digitale dienstverlening”, aldus schepen van lokale economie Rik Dehollogne (N-VA).

Met het digitaliseringsproject ‘Hasselt Onderneemt: Dienstverlening 3.0’ wist het Hasseltse stadsbestuur maar liefst 175.000 euro Europese en 87.000 euro Vlaamse subsidie binnen te halen. Aangevuld met een eigen bijdrage van 193.000 euro schiet het project dit najaar uit de startblokken.

Vandaag moeten heel wat ondernemers aan administratieve plichten voldoen waardoor ze vaak verschillende verplaatsingen naar verschillende administratieve diensten moeten doen. In Hasselt zal dat binnenkort verleden tijd zijn.

”Op dit ondernemersplatform proberen we zoveel mogelijk administratieve handelingen te bundelen waardoor we ondernemers veel tijd en energie kunnen besparen”; aldus schepen van lokale economie Rik Dehollogne (N-VA).

DIGITALE TOEKOMST

In het bestuursakkoord van het Hasseltse stadsbestuur wordt vaak de digitaliseringskaart getrokken. Het stadsbestuur wil een digitale stad zijn zonder daarbij iemand over het hoofd te zien. Het project ‘Hasselt Onderneemt: Dienstverlening 3.0” is een eerste stap in de verdere digitalisering van de stad.

“Met dit project leggen we de basis voor een digitale dienstverlening die we over alle domeinen in Hasselt willen uitrollen. Onze lokale economie is niet alleen de motor van onze samenleving maar ook van digitalisering”, besluit schepen van lokale economie Rik Dehollogne (N-VA).

Kandidaten die zich geroepen voelen om bij te dragen aan de digitalisering van Hasselt kunnen zich aanmelden via https://www.hasselt.be/nl/vacature-projectcoordinator-digitalisering