Visit Hasselt brengt baliemedewerkers samen

Op 8 maart 2024, over deze onderwerpen: Lokale middenstand en ondernemen, Toerisme & evenementen

Visit Hasselt organiseerde op donderdag 7 maart een informatiedag voor alle baliemedewerkers van Hasseltse hotels, B&B’s, musea en tuinen. “De dienst toerisme combineert deze input over nieuwe toeristische producten en attracties met een informele kennismaking. Doel is om onze status van meest gastvrije stad van Vlaanderen hoog te houden,” aldus schepen van Toerisme Rik Dehollogne.

Met ‘Gastvrij Hasselt’ – de naam van het evenement – bracht Visit Hasselt de verschillende eerstelijnsmedewerkers binnen de toeristische sector in een losse sfeer samen. Dehollogne: “De baliemedewerkers kregen heel wat input over nieuwe toeristische producten en nieuwe handelszaken in de stad zodat ze ten allen tijden optimaal geïnformeerd zijn en tips kunnen geven aan hun gasten. Zo kregen ze de kans om de gloednieuwe HasPas zelf te ontdekken, gingen ze een kijkje nemen bij Kunstuur en vond de afsluitende drink plaats bij O’Learys waar ze uitleg kregen van co-owner en COO Jurgen Staels. “Wij zijn verheugd zoveel Hasseltse ambassadeurs samen te ontvangen in onze nieuwe vestiging. Door dit schitterende initiatief van Visit Hasselt kunnen wij bezoekers die wij anders moeilijker bereiken, laten kennis maken met ons unieke concept waar plezier en lekker eten samen komen. The game is ON!”, aldus Staels.

Vriendelijkheid

Tot slot kregen de baliemedewerkers nog een overzicht van alle evenementen die dit jaar in Hasselt zullen plaatsvinden, gaande van Flanders Technology & Innovation tot Pukkelpop en Winterland. “Een goed geïnformeerde baliemedewerker is er twee waard. We blijven van bezoekers horen dat ze de authenticiteit en de vriendelijkheid van de lokale inwoners en horecamedewerkers zo appreciëren. We vinden dit zelf eerder vanzelfsprekend, maar we moeten vaststellen dat het hier toch echt over een unieke troef voor Hasselt gaat,” vertelt Dehollogne.

Collega’s

“Als ons hotel niet genoeg beschikbaarheid heeft, dan verwijzen we door naar onze collega’s. De baliemedewerkers zijn het eerste aanspreekpunt en ook de beste ambassadeurs voor je stad,” vult Saskia Beckers, Manager van Hashotel, aan. Stephanie Schiabello van Modemuseum Hasselt: “Het is fijn om je collega baliemedewerkers te kennen. Je neemt makkelijker contact op met iemand waarmee je eerder in een losse sfeer al hebt kunnen kennis maken. En dit is natuurlijk alleen maar ten goede van de bezoekers.”

Voor deze tweede editie tekenden zestig deelnemers present.