Moderne camperplek aan vernieuwd Kapermolenpark klaar in april

De nieuwe staanplaats voor twintig kampeerwagens op de voormalige Hawai-parking langs de Japanse Tuin zal in april 2024 gereed zijn.  “Dan kunnen we deze speciale troef,  op wandelafstand van ons bruisende stadscentrum maar tegelijkertijd in het groene Kapermolenpark, helemaal uitspelen voor de paasvakantie,” aldus een tevreden schepen van Toerisme Rik Dehollogne.

“Het kampeertoerisme zit al jaren in de lift. Ook in Hasselt is de vraag naar een goed uitgeruste camperplek groot. Daarom namen we in ons bestuursakkoord op dat we voor dit segment van de toeristische sector voldoende uitgeruste plaatsen zouden voorzien. Bij deze voegen we alweer de daad bij het woord,” aldus schepen van Toerisme Rik Dehollogne.

Unieke ligging

“Deze nieuwe parking heeft een unieke ligging door de combinatie van groen en de nabijheid van het centrum. We gaan voor een kwalitatief park met voldoende ruimte en staanplaatsen, waar de bezoeker optimaal kan genieten van het groen en zich tegelijk op een boogscheut van de stadskern bevindt. Perfect bereikbaar met de fiets of zelfs te voet. Dit is een ideale uitvalsbasis om Hasselt en de ruimere regio te bezoeken,” vertelt Dehollogne.

Alle voorzieningen

Bij de aanleg wordt de nadruk gelegd op groen en duurzaamheid. “We voorzien zo weinig mogelijk verharding en zoveel mogelijk groen in de omgeving en tussen de camperplaatsen. De specifieke aanleg van de afzonderlijke parkeerplaatsen zorgt dat er voldoende privacy is. Ook de voorzieningen zijn optimaal: drinkwaterbevoorrading, lozingsplek voor vuil water en chemisch toilet, elektriciteitsvoorziening, verzamelpunt voor (gescheiden) afval, infopunt, slagboom, WIFI, verlichting en brandblussers. Kortom: alles wat aanwezig moet zijn voor een comfortabel verblijf. Er is plaats voor 20 standplaatsen. Een deel van de faciliteiten, zoals het lozingspunt, kan ook gebruikt worden voor Hasselaren die terugkeren van hun mobilehomevakantie,” besluit Dehollogne.

De uiteindelijke kostprijs wordt geraamd op 917.562,44 euro, waarvan de integratie in het Kapermolenpark het grootste deel inneemt.